Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2006

εξωγή


Ι Ι Ι


…ο ών εκ της γης εστι και εκ της γης λαλεί
ΙΩΑΝΝ. 3, 31

νεοσσοί και τα λόγια της μαντείας και γεννήματα και οι όψεις και ο ποταμός αφανέρωτος και πορεύεται την σήμερον ο υιός της ερήμου έχων την τίγριν σύντροφον και έλεος αυτού και λέγει αδελφέ μου αγαπάς τον άνθρωπον και τα ζώα; και ο νιούτσικος που λέγει ποιος είναι όπως ο Θεός αποκρίνεται αγαπώ όλα τα πλάσματα του Θεού ανθρώπους και ζώα και ψάρια και πετεινά και βράχια και φωτιά και νερό και όλα τα ορατά και αόρατα. και ο ερημογιός πάλι λέγει αδελφέ μου μπορείς ν’ αγαπάς ακόμα και μια τίγρι μιαν άγρια τίγρι; και ο νιούτσικος πάλιν αποκρένεται αδελφέ μου η αγάπη μου για την άγρια τίγρι είναι πλατειά σαν τη θάλασσα. και ο γενναίος γιος της ερήμου λέγει: είναι η αγάπη σου τόση για μιαν τίγρι που να μπορής να βάλης το κεφάλι σου στο ανοιχτό της στόμα; εψές η τίγρις έκλεισε το στόμα της γύρω από το κεφάλι του ώριμου του πετρογεννημένου και δεν υπάρχει άλλος στον κόσμο με τόσο μεγάλη αγάπη για όλα τα πλάσματα του παντοδύναμου. και ο νιούτσικος που έλεγε ποιος είναι όπως ο Θεός αποκρένεται αδελφέ μου θα βάζω το κεφάλι μου στο ανοιχτό στόμα της άγριας τίγρης του καλού Θεού δώδεκα φορές την ημέρα. και πορεύονται την πάσα ημέρα επί τις κώμες ο υιός της ερήμου και η τίγρις η σύντροφος αυτού και ο νιούτσικος που λέγει ποιος είναι όπως ο Θεός σύντροφος της τίγρεως. ύστερα στρατί ελλαμπτικόν και το χοροστάσι φθάνουν πατροπόρθητον ότι ο κρουσμένος εν σαρκί διεξήλθε την έγνοια της σαρκός και αιθερώδης περίκειται της ψυχής αυτού ορχούμενος εν στόματι τίγρεως και προς άρκτον και περί τα μεσημβρινά αστρόγληνος

Β.Ν. Μπόνου, «εξωγή» (1970)

[απόσπασμα, σσ. 114-115 του συγκεντρωτικού τόμου αυτόμελα, τον οποίο μπορεί κανείς να θαυμάσει
στις προθήκες του βιβλιοπωλείου των εκδόσεων ΔΩΔΩΝΗ, στη Στοά του Βιβλίου]


6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

κάτι θέλεις να πεις εσύ, μικρό τραγάκι ...

το θείο τραγί είπε...

αμ, θα σού το δαγκώσω εγώ το αυτάκι...

Γεώργιος Χοιροβοσκός είπε...

Νιούτζικος μα ωριμούτζικος!

Ανώνυμος είπε...

Ναι αλλά κάποιος να το μαζέψεοι απο ταγρίμια

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο αδερφάκι μου, πολύ ξεχωριστός, που πήγες και το βρήκες αυτό το θείο κείμενο - θα μου πείς θείο τραγί είσαι, κάτι θα ξέρεις. Και τι αγάπη για την Μαριάννα Κορομηλά, την ξέρω απο την εποχή του Γ' Προγράμματος του Μάνου Χατζιδάκι όπου κι' εγώ δούλευα. Και ο Χατζιδάκις την αγαπούσε και την εκτιμούσε ιδιαίτερα...

το θείο τραγί είπε...

Απλά, είστε ένας γλυκός ποιητής.

Και αυτό αρκεί.

Τον Μπόνο θεωρώ μεγάλο ποιητή, έτι εν ζωή.

Την Μαριάννα εκτιμούν κι εκτίμησαν όσοι είναι υποψιασμένοι για το τί κομίζει... (Κάτι που ισχύει για τον Χατζιδάκι και τον Δαβαράκη) :)

Υ.Γ. Θα σάς παρακολουθώ όσο μού είναι μπορετό. Ο χρόνος πάντα είναι λίγος.